Accueil forums

Forum général (tout sujet)
Discussions de comptoir
Café littéraire
Le patois Ch'ti
Le Nord-Pas-de-Calais
Les mineurs et la mine
Légendes et contes
Recettes de cuisine
Histoires drôles
Demandes de traductions
Webmaster à votre écoute

Livre d'Or

Légendes et contes
Sujet :LA LEGENDE DU PONT DU DIABLE
DANIEL DOUTRELON08/06/2009 12:47
Les habitants de Chalencon (Loire)étaient fatigués de reconstruire le pont,aussi solide et résistant que possible,chaque fois les crues le détruisaient.
Le seigneur du village fut ,un jour,accosté par le diable qui lui dit:
-Je reconstruirai le pont cette nuit a une condition,la première âme qui franchira ce pont m'ppartiendra.

Le seigneur,qui était bon,décida de se sacrifier lui même.

Le lendemain il descendit et il aperçu un pont super et solide mais il y avait le diable de l'autre côté qui attendait la première âme.
Le seigneur était accompagné de son chien qui gambadait autour de lui,le chien passa le pont en courrant.Le diable surpris,dut prendre l'âme de l'animal et furieux fit tomber une pierre ,du pont fraîchement construit,du parapet,puis il disparue.
Chaque fois que cette pierre est remise a sa place elle est retrouvée dans le lit de la rivière le lendemain.
Le pont devint le pont du diable ,et depuis les plus fortes crues n'ony eu raison de lui.
Si vous passez sur le pont ne vous étonnez pas s'il manque une pierre.
maceju13/08/2009 14:12
d'su el route , lens a carvin , ya ch'pont maudit , yétot bien connu , surtout ed' ché bus qui conduisottent chés ouvriers (es ) a l'usine du coté ed' lille , roubaix ,tourcoing
ch\linsos14/08/2009 17:33
ouais Maurice ,pourquo l'pont maudit ,l'pont a était construit a une époque ou les voitures étaient tractées par des chevaux et avant la cnstruction de ce pont elles passées,obligatoirement, par le village,qui vivait de ce passage,et la construction s'avéra une catastrophe économique pour les commerçants de Pont à Vendin,et maudire le pont .Mais on lui attribue plusieurs accidents,a cause du brouillard démoniaque qui causat la mort a un préfet ou un député 'selon les versions' puis aussi plus récemment dans les années 50 un accident d'autocar aurait caussé la mort de plusieurs dizaine de personnes ,aussi le nom de pont maudit reste gravé .

La mairie de Pont à Vendin doit connaitre mieux que moi la légenge du pont maudit
maceju15/08/2009 11:14
j'connaichos pas ech' t'histoire d'ech' pont maudit , j'vas essayer ed' vire cha avec pont a vendin
ch\linsos15/08/2009 13:38
ouais Maurice j'ai rin trouvé sur l'toile,ej sais que ch'est inne zone a brouillard,ej cros qu'a l'mairie ed pont a vendin in pourros in savoir plus
maceju16/08/2009 16:28
j'ai pas réussi a contacter pont a vendin , j'vas essayer carvin , in verra bien
chtiteMarie16/08/2009 17:32
maceju, j'te cite : ché bus qui conduisottent chés ouvriers (es ) a l'usine du coté ed' lille , roubaix ,tourcoing.
Dis-me ch'est pas eune insulte à ches 59 ?
maceju16/08/2009 18:04
cha va pas marie , ché passe qu'ya eu des accidents ed' bus d'es ouvriers(es ) ach' pont maudit , mes deux soeurs y ont travaillées in paire d'années ,du coté ed' lille , roubaix , d'ailleurs daniel y'in parle aussi d'un accident , ed' bus , chétot un coin , ardouté
jeangabelou5916/08/2009 23:14
d'après mes archifes ch'est à Loison sous Lens el 16/12/54 qu' i a eu 10 morts dins in accidint d'bus, par timps ed brouillard, ech bus i a balé su l'voe férrée in contrebas, et chétot pos des ouvrières mes des' r'ligieusses ed Tourcoing
maceju17/08/2009 11:15
vingt diouss jean t'as vu l'heure , t'aros pu attinte ed' main , plutot
qu' dem ' reveiller , , bon enfin bref ,
té sur qu'ché du même pont qu'in parle , passe que pas d'sou ech' pont maudit , ché ech' canal ed' la deule , , j'sais qu'chés ouvriers (es ) y n'avottent peur surtout par temps ed' brouillard ou ed' verglas ,

ch\linsos17/08/2009 14:41
mi ej peux vous dire ,ej prenos ch'car pour Lomme lez lille j'travaillos chez Paul leurent ,ej devos été a quate heures moins vingt a la belle femme bin l'hiver des momints in souhaitot que j'bus y vient pon et pi ch'étot pon par fénéantise,in devot intinde inne heure avant ed rintrer a s'baraque a l'porte de ch'garage Chevalier
maceju17/08/2009 17:19
bin ouais daniel y m'sempe que mes soeurs , y prenottent ech' bus din ech' quemin manot , in haut del cité des fleurs , mais ta pas précisé a jean que d'sous ch' pont maudit , chetot ech' canal et pas in voé ed' quémin d'fer
jeangabelou5917/08/2009 17:25
mi ej parle surtout ed l'accident, ech bus i a buqué su un camion et i est quéhu pas d'seur ech parapet, su l'voe ferrée....à par ech ti là et un aute à gravelines in 52 (35 morts), in bus hollandais quéhus dins l'éclusse...ches les 2 accidints grafes dins l'59/62 intre l'fin d'la guerre et ches années chinquante...

Ouais Daniel mi aussi j'ai pris ch'bus 6 ans, ch'est vrai que chétot assez spécial, après j'ai connu des viux flamins qui roulotte un vélo d'Ypres à Tourcoing pou daler ouvrer dins ches fabriques, is s'posotte chinque minutes ach bistro des 4 kémins à Comines pou chifèler eune paire et g'nièfe pis is continuotte.....bin souvint in rintrant is avotte tertous eune tiote cinse à t'nir
ch\linsos19/08/2009 12:42
Maurice in prenot ch'bus suivant chés usines a des indroits différents,mi chétot Paul Dumont de Loos en Gohelle,y passot au 12 eu d'lins puis la plaine,liévin eu l'16 la belle femme ech pont Césarine ,rue ed londres ,fosse 8 Annay et pi l'autoroute pour Lomme ,mi ej travaillos pon ed nuit,y avos pon gramint d'homme dins journée ,ech surveillant,ech mécano ech netoyeux et mi ech manutintionnaire ej ravitallos chés guarnoules a leurs métiers.

Té sais Jean j'habitos in belgique Werwick et aprés comines ej travaillos chez Matiba,avenue des sport a werwicq i fallot chez flamint su ch'pont ,tous a vélo et pi mi aussi pire que l'p'loton du tour de france,té dot t'in rappeler,chés douaniers y nous ravisotent passer,heureusemint qu'un v'nos pon in carrette,j'auros passé plus ed timps a faire a la route que timps au boulot
maceju19/08/2009 14:51
la té m'donne des detals qu'ej connos pas , j'vas d'mander cha a mes soeurs, el prochaine fos , mais elles chetot din les années 50 / 55 , et ach'momint la , l'autoroute n'existot pas , sauf peut être a partir ed' carvin, mais t'as pas précisé , qu' pad'sous ech' pont maudit chétot ech' canal qui passot
cartouche19/08/2009 15:05
in parlant ed'pont, à houdain y avot un pont qu'in appelot ch'pont des imbéciles, j'ai jamais su pourquo alors si quéqu'un y sait...........
ch\linsos19/08/2009 15:13
bin ouais in d'sous de ch'pnt maudit ch'étot ch'canal eu la deule et pi y avot souvint du brouillard,mi ej travallos dins l'textile dins les années 65 l'autoroute Arras Lille all étot faite

Pour ch'pont d'houdain j'en sais rin

Mais ch'pont maudit y dot incore exister !
maceju19/08/2009 16:26
ouais bien sur qu'yé cor la , ed'tins in tins quand j'vas a mon dem file ,
a wattrelos , j'ai querre arprinte l'ancienne route , ech' passe carvin , et j'arprinds l'autoroute a seclin , , cha rallonche un tiot peu mais ché pas désagréape , ya des sacrés cangemints ,
yavot même un tiot bistrot , qui marchot grammint avec ech' quai ed chargement a grain , mais chetot un tiot bouiboui , ech' pinses
chtiteMarie19/08/2009 22:40

Les religieuses que te parles, Jean, ch'étot les religieuses eud m'n'école.
J'm'in souviens comme si ch'étot hier.
chtiteMarie19/08/2009 22:43

A propos d'ches flamaninds qui v'nottent travailler in France, ch'étot des courageux. Ches patrons disottent : faut deux français pour faire un belche.
maceju21/08/2009 15:25
bin dis donc marie arrête ed' nous faire des peurs parels , quo qu'in arot fait si t'étos , pas la aujourd'hui
chtiteMarie21/08/2009 22:40
j'vas te faire core pus peur maintenant ches patrons i distent faut 4 arapes pour faire un français. A m'mote que ch'est des propos rachistes et cha m'plait nin. In est toudis l'émigré d'quelqu'un.
Mais intre nous ches français n'veultent pus faire ches basses besognes. I veultent tous avoir un beau bureau.
maceju22/08/2009 11:58
ché ptête vrai s'que t'es dis marie , mais faut avouer qu'au prix qui sont payés ,,,,,,,,,
chtiteMarie22/08/2009 12:17
ch'est vrai cha qu'te dis, maurice mais ch'est pas eune rajon et in puq dins ches bureaux in est mal payé auchi. Faut vir ches offes d'implo à c't'heure, ch'est que du SMIC.

Retour au forum

Utilisateur

Mot de passe

S'inscrire
Mot de passe oublié ?

Google

Connaissez-vous
ce mot ?
en ch'ti:barré
français:constipé
genre:adj.
Accéder au glossaire