Accueil forums

Forum général (tout sujet)
Discussions de comptoir
Café littéraire
Le patois Ch'ti
Le Nord-Pas-de-Calais
Les mineurs et la mine
Légendes et contes
Recettes de cuisine
Histoires drôles
Demandes de traductions
Webmaster à votre écoute

Livre d'Or

Légendes et contes
Sujet :Où TROUVER DES CONTEURS
castellou05/03/2008 12:19
Ya t-il des conteurs dans c'et région, comment peut-in les trouver
batisse05/03/2008 13:23
Chez EDF-GDF i n'd'ont tout plein à louer....

Bon, d'accord, je sors déhiors printe l'air.
merilou05/03/2008 14:09
Y faut toudis qu'y raconte sin conte avec des garlousettes.

Tout compte fait, mi je n'sais nin dù qu'in peut trouver des conteurs .
Dins quelle région? et si ch'est in pato, à m' mote que les acteurs patoisants amateurs y sont capabes d'animer eune soirée. Deminde à Léon.
loumarcel05/03/2008 18:24
Si, Si, par ichi i a des conteurs, j'ai minme ar'connu inne rando avec ein, dû qu' in devot faire 4 arrêts pou li raconterdes histoires comme l'histoire du Château d' Montferrant et aussi l'histoire ed trois grands seigneurs du coin : Loup, Guiral et Clair qui avot'te querre l'minme file inne princesse qui restot à St Martin de Londres avec sin père, grand seigneur li aussi.
Ale leur avot dit qu’ale se marirot avec ch’pus valeureux et ch’pus chrétien des trois.
Alors is sont tous les trois partis in croisate à Jérusalem pou définte ch’tombeau.
Quique z’années pus tard, is sont rintrés tous les trois tout auréolés d’gloire.
Mais l’princesse ale les avot pas attindus, ale étot morte pindant qu’is s’batotte.
Alors chés trois chevaliers is s’mir’tte à braire, à soumaquer sus l’tompe de l’pauff’file et is ont décidé d’prier jour et nuit pou leu princesse qui z’avotte querre et qui étot morte.
Is z’ont donc décidé d’s’ar’tirer du monte, sans perte ed vue dû qu’ale avot grandie et dû qu’ale étot interrée, là sus sin fief ed St Martin ed Londres

Clair i est parti au sute, Guiral li i s’in alla au nord et Loup li i parti à l’est, tous les trois ch’étot pou viff’ in ermite.

Tous les ans à l’anniversaire de l’princesse i faisotte ein grand fu sus leu montanne pou s'dire bonjour et pou faire vire qui vivotte cor pou faire chés prières pou l’princesse.

Chés années i z'ont passées jusqu'au jour dû qui a pu eu qu’deux fux, pis l’année d’après i in avot pus qu’ein, et pis pus tard i avot pu d'fu du tout.
A l’mémoire ed chés trois ermites in a app’lé chés montannes le mont St Clair à Sète, le mont St Guiral dins chés cévènnes et ch’Pic St Loup ichi à côté.

Mi ch'pinse que ch'est Guiral qui est mort ch'premier passe que ch'connos ch'coin là et à chaque fos qu'j'y sus allé i pleuvot, i avot du vint et i faisot frod.
cartouche09/11/2008 10:43
allez faire un tour dins ch'café littéraire à l'rubrique poemes j'vous ai écrit eune paire d'histoires ptête qu'cha va vous plaire.
camanette19/12/2008 12:55
j'interviens un tiot peu tard su ch'sujet, mais mi j'in connos des conteusses, des fos in est dins l'meume pestaque

Retour au forum

Utilisateur

Mot de passe

S'inscrire
Mot de passe oublié ?

Google

Connaissez-vous
ce mot ?
en ch'ti:gaite
français:gaie
genre:adj.
Accéder au glossaire