Accueil forums

Forum général (tout sujet)
Discussions de comptoir
Café littéraire
Le patois Ch'ti
Le Nord-Pas-de-Calais
Les mineurs et la mine
Légendes et contes
Recettes de cuisine
Histoires drôles
Demandes de traductions
Webmaster à votre écoute

Livre d'Or

Légendes et contes
Sujet :Eun légende à Beuvry ?
ANDRE24/04/2006 23:36
Qui connaît cette légende et peut nous en dire plus?

BEUVRY
Ch'catiau des noïés dins ch'l'étang
Dins des temps vraimint anciens, j'étos pon né, pi ti non pu,y'avot un catiau à Beuvry. Ses tourelles al' s'ravisot'tent dins l'iau de ch'l'étang,qui l'rintourot. Y'avot jamais personne qui avot vu ch'Cat'lain, ni s'femme, ni s'suite et l'tralala… Personne Y' n'avot jamais pu y rintrer, In plus, chés les alintours y'z'étottent surveillés par des gart'.(Ch'étot peut-êt'des ancêt' d'chés gart' ed'mines) qui n' parlottent pas l'langue de ch'coin.
Quoi qui pouvot bien s'passer dins ch'catiau? Chés gins qui in parlottent, y disparaichottent subitemint. Tartous y supposot'tent que ch' mystérieux Cat'lain ch'étot ch'diable in personne. Tous z'ans, dins l'nuit qu'al préchédot Noêl, in intindot des gémis'mints et des grosses rigolat', et tout cha , cha s'arrêtot à minuit pile. Tout cha a duré d'z'années, pétêt' plus…. Ine nuit d'avant-velle ed'Noël, chés bruits y furent cor pus forts que les aut'z'années: Plaintes lamentap', cris, éclats de rire, au point que cha impêcha vraimint chés Beuvrygeois de dormir.
El lendemain, cheux qui risquèrent un eul vers ech'Catiau, y n' virent pus chées tourelles ni chés muralles. Tout y'avot été inglouti dins l'fond de l'iau,
Y restot pu que ch'quemin d'accès et chés deux tiots petits ponts. Les moins froussards, y z'osottent aller jusqu'à ch'étang, et y z'vir'tent eune "fontaine aux eaux tourbillonnantes". On appela cha " la Fontaine hideuse ". In n'saura jamais cha qu'y sont dev'nus tous chés gins là et tout lu biens.

Les gins du coin y vous diront que lu grands-parints, dins la nuit de l'avant-velle ed'Noël, vers la minuit, Y z'intindot'tent cor sortir, du fond d'el' fontaine, des cris et des gémissemints, et pi des rires d'sots…..
Y dot toudis y' avoir, à Beuvry, ine rue de la Fontaine hideuse.

lebéthunois14/01/2007 09:36

Bonjour,

Cette légende est racontée dans le livre de l'abbé Julien Bacon Beuvry sur Loisne, tome 1...

Lebéthunois
OCTO20/02/2008 22:57
salut tisotte
et ben t"es m'appren quelquchose j'a habiter beuvry pindin 5a ns et j'savo meme pas cha
asteur j'habite din l'est et cha fait du bien ed découvrir tout cha

Retour au forum

Utilisateur

Mot de passe

S'inscrire
Mot de passe oublié ?

Google

Connaissez-vous
ce mot ?
en ch'ti:arlouquer
français:frapper
genre:v.