Accueil forums

Forum général (tout sujet)
Discussions de comptoir
Café littéraire
Le patois Ch'ti
Le Nord-Pas-de-Calais
Les mineurs et la mine
Légendes et contes
Recettes de cuisine
Histoires drôles
Demandes de traductions
Webmaster à votre écoute

Livre d'Or

Les mineurs et la mine
Sujet :mines d'Auchel
BOUBOULE01/02/2005 12:52
bonjour à vous tous,

Je me prépare dès qu'il fera meilleur à visiter les mines d'Auchel . Les mineurs de ma famille y sont descendus.
Quelqu'un peut-il m'en parler ? Que reste-t-il ?

Merci.
jeanjean13/01/2007 15:17
Chu d'accord avec ANDRE à AUCHEL ché triste.
J'habito Bd de la Paix ach coin du Parc des Sports
em mason elle a été rasée et achteur chez ALDI ou LIDL
Ya un momin que sur arvénu tel mint j'ai les boulles ed vir tou cha.

ch duc16/01/2007 08:21
bouboule y a incore inne paire éd corons mais el mentalités éd ché gins al a cangé ché pus le meme qu'avant mi éch su resté din min coin andré et jeanjeanin étot béto voisin!!j'habite juste in face du muse de la mine!!!si té veut des renseignements je peut t"aider aussi ! a ton service et à bientot!!!
ch duc16/01/2007 08:24
auchel est reconnu ville sinistré in arconno pus rien!!nos vestiges y zon disparus !!!!!
nanadette16/01/2007 09:28
dis ch'duc ché sympa d'm'oublier mi aussi j'sus de l'cité 5 et in ch'momint y reste qu'ti et mi d'sus forum à incore habiter auchel
alors mi aussi je m'mets à disposition d'ches gins qui veulent savoir quiquosse sur auchel
ya pas qu'ches gins qui ont cangés, ya pus d'boulot, ya pu d'commerce, tout y ferme
ANDRE16/01/2007 15:26
ö veyez, nanadette et ch'duc, d'savoir que tous les jours ô pouvez sillonner min coin comme cha, vire tous les indrots du qu'j'ai pu faire du pignon aveuc Thérèse, raviser à loisir l'école Chateaubriand du qu'j'ai passé sinon les meilleures , au moins des très bonnes années, vfire tous les jours MIN terril, du qu'y m'a arrivé pu d'eun' fos d' faire queuette....cha m'fout les boules....
Cha m'donne ine invie, ch'est d'aller vous vire un jour pour discuter d'tout cha aveuc vous... mais pour vous ch'est du quotidien, cha n'a pt'êt' pon l'même attrait....cha m'manque, vraimint, vraimint.
ginette16/01/2007 16:39
Merci André! j'viens d'comprinde grâce à ti pourquoi j'ai toudis invie que les gins m'ramènent des cailloux des coins où y vont en vacances....... ché inne gaillette que j'cherchos!
jeanjean16/01/2007 17:53
Merci jeduc ech ta ker car té dmin coin. Ed t'armerchi dem soutenir j'ai le "blus" ed Calonne.
loumarcel16/01/2007 23:08
Accoute André,
j'viens d'comprinte l'histoire du "remet", l'sujet qui a su "café littéraire".
Ouais comme té faisos du pignon avec Théresse et d'timps in timps quand que té passos dû qu'i avo in tiot passage intre chés maisons, té devos li dire : "in remet cha?"
J'pinse que l'"remet" intre chés maisons cha vient d'là.
Quelqu'un i a dû t'attinte quand que té l'i disot cha .
Deminte à Théresse alle dot s'in souv'nir.
ANDRE16/01/2007 23:35
Si t'as été lire cha qu'j'ai écrit sur ch'sujet "remet", té devros savoir qu'in n'a jamais été faire ed'pignon dins chés indrots là
Rin qu'à pinser aux bestiaux qu'j'as vu dins chés goulets là, j'in ai cor em' coine qu'alle tranne.
ch duc17/01/2007 16:12
té vot andré cha qui'manque al cote du cinq du que et maison qu"alétotché el collinne qui on rasée y avot inne voyette a allo j'usqua ch ' terril du cinq a arqueillot din ché corons du trois derriere el boucherie ponche ta connu!! pis el baraquement vert grand mere al tuos des coulonspous les vinte on l'appelot el sorsiere ché vius tout cha!!!! al plache ed goudblom!!!!!
ch duc17/01/2007 20:34
escuse me nanadette mais mi ej parlotdes années55à75 té to pas core a auchel y avot core ché fosses!!!
choune04/04/2007 10:49
J'aimerais moi aussi avoir des infos sur les mines car mon grand père y a travailler et dés que je reviendrais dans la région cela me permettrait de les visiter avec mon père.
Merci
elod62525/07/2007 13:33
bonjour a tous, j'ai appris que la le musée des mines d'auchel a fermé!!
et j'aimerai savoir si le terril derriere le terrain de construction de la maison d'aveugle a calonne est un terril ou on peut se promener?
ch'duc25/07/2007 16:50
bonjour elod625,le muse de la mine est fermé pour les vacances mais tu peut grimper sur le terril du cinq a auchel il à été aménagé pour que l'on puisse y monter sans se blesser leterril du du six derrière la maison des sourds d'aveugles est interdit au public!!du terril du cinq tu peut te promener à pied oiu en vtt,tu peut aller dauchel à allouagne tout est fait pour les promeneurs dans un cadre verdoyant et agréable
ch'duc26/07/2007 12:56
si té veut te renseigner au musé de la mine je te donne numéro de téléhone, (03 21 52 66 10 )!!!!
jipschiff10/08/2007 21:17
Bonsoir,
J' sus nouviau sur chti.org.
Un' tite question à ch'duc: min camarat Robert,i avot fait mettre un drapeau in haut d'ech terri, in l'honneur des mineurs.I i est toudis??
In tous cas ,merci d'exister,mi qui sus expatrié dpis 25 ans dins l'midi cha fait du bien.
Un' gross baiss à tartous.
ch'duc11/08/2007 11:18
ech drapeau y est toudis y ont meme mis inne plque al memoire des mineurs si el éxiste core par ce qui z'ont rabaissé ech terril ed 15 metres!!
annie6211012/08/2007 08:24
mi min pére i avot deux fréres qui sont déchindus tous les trois a l'fosse 6 ed fouquiéres les lens i avot gaston jean et pierre pailliot est ce qui a quelqu'un qui sin rappelle,cha m'frot plaisir qu'in m'parle d'eux !!!
jipschiff13/08/2007 22:55
Ch'duc a écrit:
"ech drapeau y est toudis y ont meme mis inne plque al memoire des mineurs si el éxiste core par ce qui z'ont rabaissé ech terril ed 15 metres!!".
Va vire min comaratt Robert.Ch'est li qui a mis l' plaq pis ch' drapeau.
I res in bas d'ech terril in face d'ech terrain d'football.Edvant es maison i a comm eun grange,all a été faite avec ech préau d' l'école du 3(La Fontaine).Té verras,ch'est un vrai passionné.I défint ches mineurs et lu mémoir comme personne.
polishman9410/10/2007 13:15
bonjour

je ne parle pas le cht'i mais j'essaye de comprendre, car ma mére est de Calonne Ricouart, elle habitait rue de Somme ou d'Alsace Lorraine et elle avait avec ses parents un magasin, Mon grand pére ttravaillait à la fosse du 5, je voudrais savoir ce qu'est devenu leur maison, une petite info tout de même, ils sont partis en 1935, et leur nom était Stanislaw et Maria GOLIMOWSKI? je suis leur petit fils, et je voudrais avoir un max d'infos car je voudrais écrire la chronique familiale, ma mére, leur fille, est âgée, et j'ai peur que dans quelques années elle ne puisse me donner des infos fiables., quelqu'un pourrait t'il m'aider, merci beaucoup

j'ai toujours une certaine affection pour le Pas de Calais, j'avais de la famille à Marles les Mines et dans les alentours ainsi qu'a Fouquiéres lez lens, Méricourt sous lens, et annay sous lens
merci pour votre aide
Paulo7704/03/2008 21:34
Ouai,
ché vrai qu'à Auchel ché mort ass'teur. J'artourne cor et tin sin tant. Mi min père y travaillo aussi al fosse du 3 ech cro. Sin nom chéto Jean Morel. Ya ti quiquin qui l'a connu ?

Yéto au fond
(Très dur travail)

@+
maurice15/09/2008 20:47
mon grand pere etait au 3 et 5 d'auchel et 7de cauchy peut etre quelqu'un la connut
maurice15/09/2008 21:27
paulo tes du 77 fai 'meu plaisir repond
remipingault22/03/2009 11:12
Bonjour,
je suis arrivé dans la région pour travailler (je suis normand) et j'y ai découvert le bassin minier.
Cet univers que je ne connaissais pas me fascine par sa relation avec le passé proche de la région, et par la solidarité et la fierté de ses habitants.
J'ai 2 jours de congés la semaine prochaine (mardi et jeudi) et je vais probablement aller faire un tour vers Auchel en accompagnant ma copine qui travaille à Bruay.
A cette occasion, je serais ravi de pouvoir rencontrer des habitants pour discuter directement avec eux, plutôt que de juste "voir" sans explications.
Je me rends compte qu'autour de moi et dans ma famille personne ne connaît vraiment la réalité de la vie dans le bassin minier et je voudrais en témoigner, étant aussi photographe amateur.

Si certains habitants sont là ces jours-là et que ça les intéresse de me parler de leur vie, je serai ravi de les rencontrer.

Retour au forum

Utilisateur

Mot de passe

S'inscrire
Mot de passe oublié ?

Google

Connaissez-vous
ce mot ?
en ch'ti:arcauffer
français:réchauffer
genre:v.
Accéder au glossaire