Accueil forums

Forum général (tout sujet)
Discussions de comptoir
Café littéraire
Le patois Ch'ti
Le Nord-Pas-de-Calais
Les mineurs et la mine
Légendes et contes
Recettes de cuisine
Histoires drôles
Demandes de traductions
Webmaster à votre écoute

Livre d'Or

Le Nord-Pas-de-Calais
Sujet :COULONNEUX
BOUBOULE26/01/2005 12:56
bonjour à tous,

y-a-il parmi vous des coulonneux ?

Mes grands-pères pratiquaient ce hobby.
Je me souviens d'une petite parisienne (moi) qui était obligée de rester dans la maison pour ne pas perturber l'arrivée des pigeons.
J'avais un préféré : le champion. Le blanc. c'était un crac.
Mon grand-père m'emmenait avec lui sur son vélo. J'étais assise sur le panier. Direction bistrot à Auchel (je crois). J'avais le droit à une limonade.
Il avait un appareil magique avec une horloge. Il a un nom. Mais lequel ? Je ne me souviens pas.
Une bague métallique, une bague en caoutchouc. Je ne sais plus comment il procédait.
Pouvez-vous m'aider à me souvenir de la démarche ?
Un grand merci.
doro11/07/2005 22:59
Mon père, mon frère et neveu "était" et sont coulonneux à Denain.
L'horloge du constateur était réglé la veille et tous en meme temps au "local unique"
Je crois que la bague en caoutchouc servait pour les concours. Il fallait l'enlever et la mettre dans le constateur.
Comme toi, je n'avais pas le droit de jouer au ballon dans la cour le dimanche matin. (tous aux abris)
A l'époque ou mon père jouait, (il aurait 98 ans maintenant) les pigeonnier était répertorier au mètre près et considéré comme place militaire. Je me souviens avoir vu un très vieille carte ou tous les pigeonniers du quartier étaient répertoriés.
Mon père avait fait son service à Nancy dans les pigeons et disait toujours qu'il avait fait son service dans l'aviation. loll
helene22/10/2008 15:41
Min papi i'étot coulonneux.
Si j'savos mett' des imaches ici, j'mettros bien chelles des diplômes tut in couleurs que chés coulonneux is' arcevotent quind lus coulons i arrivotent in premier…
Pour l'constateur, in mettot eun' baque in plastic avec eul'référince du concours su ch'coulon avint l'départ, et quind ch'coulon i arvenot al majon fallot vite mette chelle baque dins l'constateur, cha f'sot "clac" et l'heure d'arrivée alle étot marquée su l'baque qui restot dins l'apparel.
Chelle baque in fer ch'étot chelle du coulon, eus'plaque d'idintité, qwo.

S'famille (mes taïons) is étotent d'Auchel et d'Burbure. A Auchel, j'avos un onc', mononc Poly… sin prénom ch'étot Polycarpe… té l'cros pon, mais ch'étot tellemint rare qu'si té voulos li écrire, té pouvos juss mett "polycarpe, Auchel" sur ch'l'enveloppe et cha arrivot à bon port…

ch'duc24/10/2008 05:56
y avot ech café wimbert ,pis ech café fréville à coté d'enriette el marchande ed journaux,y vindot meme du mais et des produits pour chescoulons ,min pere y allot làavec sin constateur !!andré t'a dut connaitre !cha s' trouvos rue du genéral leclerc à auchel,d'ailleurs ech coin là in l'apellos el petit paris du fait qu'in dansot ach café malbranque el samedi et diminche,et y avot el propriétaire chtot el femme lorion !
Chtitemarie11/11/2008 19:17
Min père n'étot pas coulonneux mais y a fabriqué eune machine à baguer les coulons.
cartouche20/11/2008 13:55
mi j'ai connu quelqu'un qui avot un grand nez in disot ed'li : avec sin nez et sin minton in ferot eune trappe à coulons
tiote belotte20/11/2008 17:53
pindint min séjour dins ch'nord j'ai rincontré in tiot jonne homme d'23 ins qui étot coulonneux, j'pinse qu'asteur coulonneux si jonne cha dot ête rare ? ou j'me trompe........ j'ai pas trop eu l'occasion d'y poser des questions car c'étot pindant eune soirée, in étot pas assis à côté l'in d'l'aute et pis i étot tout timite

Retour au forum

Utilisateur

Mot de passe

S'inscrire
Mot de passe oublié ?

Google

Connaissez-vous
ce mot ?
en ch'ti:impourprer
français:envahir
genre:v.
Accéder au glossaire