Accueil forums

Forum général (tout sujet)
Discussions de comptoir
Café littéraire
Le patois Ch'ti
Le Nord-Pas-de-Calais
Les mineurs et la mine
Légendes et contes
Recettes de cuisine
Histoires drôles
Demandes de traductions
Webmaster à votre écoute

Livre d'Or

Le patois Ch'ti
Sujet :Paufe Lapite !
leon05/09/2009 10:12

Bonjour,mes gins,

J' espère que tout i va bien pour vous z'autes.
J'sus tout in foufelles in ch'momint , avec l'approche des dernières aprésintations de "Ni fleurs , ni couronnes...".

In espère que "l' grippe à pourcheaux " alle va pas vénir contrarier l' grande fête au Sébastopol l' 26 de ch'mos chi.
Je m' vos mal juer avec un masque d'canard sur min ravisoir...je m' féros moquer d'mi !.

Juste eune pétite question , hier...eune espression est arvénute du plus profond de m'mémoire et j'voudros savoir si cha dit quette cosse à les gins du forum.

M'grand-mère , quand alle voulot plainte quéqu'un qui vénot d'li raconter ses malheurs...soupirot un grand cop in dijant: " Paufe Lapite".

Ch'est eune espression qui vient d' " lapider "...qui veut dire " avoir du mau à faire quette cosse "...mais dins m' mémoire , Lapide , ch'est un nom propre qui vient de l' histoire biblique.

Malgré mes archerches , j'ai pon trouvé et m' femme alle dit qu'i avot fauque m' grand-mère qui dijot cha !.

J'voudros savoir si ch'est eune espression connute..ou bin nan..

Sinon..bonne journée à tertoutes et tertous.

Léon.
maceju05/09/2009 11:31
j'aros bin voulu t'aider léon , mais vraimint ,j'connos pas , j'ai mi aussi pinsé, a lapider, p'tête bin qu' jean y connot cha ,
in tout cas bon courache a tout ed' n'equipe , justemint j' lé cor ravisé ya in paire ed' jours , j'el connot quasimint par coeur el pièche , mais si té m'promets ed' mette tin masque anti grippe , j'irai l'arvir ,
bon courache
cartouche05/09/2009 13:01
Léon, je n'connos pas l'expression qu'te parle mais j'ai réfléchis à quèt'cosse, bin sur cha n'engache que mi :
La lapidation, du latin lapis (pierre), donnant le verbe lapidare, littéralement « tuer à coups de pierres »
or dins certaines régions in dit : y est malheureux comme les pierres. Expression assez employée dans le sud, y a-t-il un rapport avec lapis la pierre ???
cartouche05/09/2009 14:28
j'arviens pasque y a un truc qui m'est arvenu, m'grand mère quand elle étot vraimint mate d'avoir ouvré alle disot j'sus lapidée ou bin quand mi et min frère in avot été trop usant alle disot is m'ont lapidée
leon05/09/2009 15:44

Ch'est vrai Cartouche que "Lapider ", ch'est un verpe connu in patois...
cha veut dire "avoir des russes".

Ete lapidé veut dire in effet ête réhu, usé...cha a suremint , comme dit maceju , un rapport avec l' pierre et pourquoi pas l' espression: " Ete malheureux comme les pierres ".

In fait , j' viens d' faire des recherches sur l'espression elle même : ' l' paufe lapide " (ou " lapite ").

In fait, ma grand-mère devot dire: " L' paufe lapide "...ch'est à dire , " quand in est paufe, in lapide "...soit encore " quand in est paufe , in a du mau à y arriver ".

Ch'étot eune espression qui finichot eune conversation avec un chapelet d'malheurs et qui résumot bien l' situation .

In résumé..." les pauves gins...i z'ont des russes à y arriver.."...et ch'est sins doute pus facile pour ch'ti qui a les moyens.

Baisses à tertous.
Léon
jeangabelou5909/09/2009 11:03
bonjour léon, mi cha m'dit rin, par cote em grind mère aussi ale disot"ej sus lapidée"Adé
jeangabelou5909/09/2009 11:04
"In parlant ed ses tiots fiux pos saches ale disot aussi 'is m'ont lapidés"

Retour au forum

Utilisateur

Mot de passe

S'inscrire
Mot de passe oublié ?

Google

Connaissez-vous
ce mot ?
en ch'ti:mos
français:mois