Accueil forums

Forum général (tout sujet)
Discussions de comptoir
Café littéraire
Le patois Ch'ti
Le Nord-Pas-de-Calais
Les mineurs et la mine
Légendes et contes
Recettes de cuisine
Histoires drôles
Demandes de traductions
Webmaster à votre écoute

Livre d'Or

Forum général (tout sujet)
Sujet :farine
maceju17/08/2010 16:46
hier al télé y z'ont fait vir , des tamis ronds , pour séparer l'farine d'ech' son , ech' tour du tamis yé un bos tres fin
ech' grillache aussi ,
p't'ête plus tiot qu'ech'grillache d'chés garde manger qu'in avot din l'temps , cha m' rappelle quête cosse mais j'sais pu quoi , et ti jean cha t'rappelle quête cosse , y z'ont aussi parlé d'el farine d' EPAUTRE , et la parel , cha m'dit quête cosse mais quoi ?
cartouche17/08/2010 18:08
L'épeautre, appelé aussi « blé des Gaulois » est une céréale, plante de la famille des poacées, proche du blé mais vêtue (le grain reste couvert de sa balle lors de la récolte).
jeangabelou5918/08/2010 13:51
La particularité de l'épeautre est que le grain conserve après le battage les enveloppes ou glumelles qui restent adhérentes (comme c'est le cas pour d'autres céréales, orge, riz...). Cela impose ensuite une opération de décorticage.

Epautrer un patois cha veut dire, comme vos l'savez tertous, "écrasser". Ej su un route à m'deminder si cha n'a pos unne r'lation aveuc el fait ed décortiquer.......mais cha ch'est mi qu'il pinse et cha n'est pos écrit dins ches évingiles, hein Maurice?
maceju18/08/2010 14:38
put,,,,, ducqu'ech' su la arqueue , des vrais érudits , ti zautes deux , mi qui pinsot ête ech'plus fort " I B M " bon tant pis cha s'ra pour el prochain coup
j'savos bin , qu'j'avos d'ja intindu ch'mot la , mais j'savos pas s'que chetot ,
ché bin possipe , jean , al fosse épautrer , ché ecraser , surtout coinché , par un bos , ou aute cosse , qui est posé d'su ch' blindé , et qui roule in tournant, un bout coinché din in raclette et l'aute qui coinche ech' mineur a veine , et alors la soit ech' bos y casse ,si yé pas trop gros , ou alors ech' blindé yarette , ech' mineur li , yé mort , cha j'ai eu ech' grand bonheur ed' pas l'vir
ya in cosse qu'yé sur , ché que j'vas pas confirmer s'que té dis jean , mais du coup j'vas t'arposer in question , "
" ché quoi des évangiles " cha s'minche ?
salut cartouche , té congés sont d'ja finis , va falloir qu'j'arfache un NEZ FORT , pour aller ed' dire bonjour , la forme al arvient , la preuf yé seulemint 14 h 45 , ech' j'su d'ja au boulot

Retour au forum

Utilisateur

Mot de passe

S'inscrire
Mot de passe oublié ?

Google

Connaissez-vous
ce mot ?
en ch'ti:clerc
français:instituteur
genre:n.m.
Accéder au glossaire